välkommen till min blogg!

Mitt namn är Sandra Lundgren, är 22 år och bor i Malmö. Jag har min underbara Molly, en 7 månaders blandras. Molly är ett energiknippe och älskar att vara ute och aktiveras. Hon är papillon, shih tzu, yorkshireterrier och lhasa apso. Mamman och pappan var långhåriga och dom fick 6 valpar i kullen. Molly blev helt annorlunda ut än de andra 5, Molly fick långa ben, fin huvud, mest papollon utseende. De andra valparna var lågställda och lite intryck huvud, typ som en lågställd jack russel. Helt otroligt att de blev så annorlunda och jag är väldigt glad att vi valde Molly, hur gick det till när vi hittade våran skatt? Jo, jag tittade ofta på blocket ( av alla ställen ) och hittade massor med söta valpar men det var Molly som fick mig att reagera, hade inte sett en sådan söt hund och kände att vi var tvungna att åka och titta på henne. Min kära sambo som var tveksam fick jag övertala till att åka till tomelilla?! :P Väl där blev vi kära i den lilla valpen som sprang omkring med sina syskon på ägarens gräsmatta! Jag tog upp henne i min famn och kände direkt att denna underbara varelse vad tvungen att följa med oss hem!! Tror även att min sambo smälte lite! Vi åkte hem utan valp och fick fundera på vårat val! Våra föräldrar hade INGEN aning om att vi höll på att skaffa hund. Efter ca 2 dagar åkte vi till tomelilla IGEN för att hämta hem våran Molly, som hete Malva då! Väl på vägen hem åkte vi direkt till min mammas jobb och visade upp henne. Min mamma var chockad med smälte som smör i solen. Det gjorde även svärföräldrarna!! Äntligen hade vi våran Molly hemma, det kändes så rätt! Det var rätt tid oxå för oss, jag hade en väldigt svår period i mitt liv som molly hjälpe mig igenom bara att vara vid min sida! Hon hjälpte mig genom så mycket och det är jag glad över, hon kom in i våra liv som något positivt. Har ju inte haft Molly så länge men hon är nog det bästa valet i mitt liv, FÖRUTOM min sambo såklart!

Mina mål med Molly:
eftersom Molly är så positiv till träning har vi börjat lite med rallylydnad på nybörjar nivå, hon får inte börja tävla förens hon är 10 månader så vi har mycket att träna på. Ska bli så himla roligt, nog mest för Molly. Vi har bara tränat ca 2 dagar och hon kan alla skyltar REDAN?! Hon är jätte roligt att träna med, hon lyssnar, vill lära sig nytt och gör allt för lite korv! ;) Hon är jätte lättlärd och kan flera tricks! Jag vill även gärna börja agiliyt med henne, det hade hon älskat! Men först lydnad, det kan hon behöva! Hon är ibland lite olydig och inte lyder, men hon är fortfarande en valp, det kommer! Vi har märkt redan nu att hon blivit lugnare och mer bekväm hos andra så det är jätte skönt! Hon älskar att träffa nya människor och hundar.

Alltså denna blogg kommer att vara en träningsdagbok för oss och sedan se hur vi utvecklas som team, det är huvudmålet. Det kommer att vara många bilder och tränings tips!



Kommentarer
Postat av: Karl-Josef Granstek

Morsning där!



Såg din länk till Hundar Utan Hem. Varför har dem inget hem? Kan du inte tänka dig att ta hand om ett dussin hundar? Hur tänker du egentligen? :S:S



// EN ARG MEN TROGEN LÄSARE!!

2012-04-02 @ 00:33:39
URL: http://www.granensteker.se
Postat av: Sandra Lundgren

Hej Karl Josef! Jag hade jätte gärna tagit hand om så många hundar jag hade kunnat men det går inte! Tycker att din kommentar var tramsig så vill egentligen inte svara men gör det ändå! Jag har dom på mina länkar pga att folk som kanske inte har hund, eller vill ha fler läser min blogg och kanske går in på hund utan hem och får för sig att ta hand om en! Därför har jag deras länk! Tack och hej!!

2012-04-02 @ 09:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback