vad använder ni?


halsband eller sele? Jag använder sele till Molly pga att hon är så pigg och vill gärna springa och vi började med halsband men när hon väl fick sina valpryck och skulle springa så tog ju kopplet slut och hon rycktes tillbaka, det såg inte trevligt eller särskilt skönt ut så jag bytade till sele och funkar jätte bra. Nu går ju molly mycket bättre i koppel än som valp såklart. Men nu när jag använder sele kan jag inte tänka mig att byta tillbaka till halsband?! Nu vet jag att alla tycker olika och alla hundar är olika? Vissa funkar bättre i halsband än sele osv, jag vill inte tala illa om halsband utan bara berätta varför jag inte vill ha det på min hund! :) Sen är det ju ren fakta att om hunden drar och har halsband på tycker det mot halsvenen som ska försörja hjärnan med blod, hundar kan även få spänningshuvudvärk som en människa osv! Men som sagt man vet ju själv vad som är bäst för sin egen hund och man kan ju bara hoppas att människor respekterar det och inte börjar ifrågasätta varför.





molly i sin fina hurtta sele! Har sett en orange som är såååå snygg! Blir nog nästa gång vi köper en ny! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback