hunduppfostran


Att ha en bra hunduppfostran (allmänlydnad) på sin hund är som jag ser det, ett måste. Det är inte så svårt att ge hunden denna lydnad. Det enda som krävs är träning. Att träna sin hund i små korta pass, men ofta tycker jag fungerar bäst. Att gå på valpkurs och efterföljande lydnadskurser ger ett mycket bra resultat, både för hund och hundförare. Sunt förnuft, envishet, träningen, vetskap om hur en hund fungerar är det som gäller. Att träna detta med sin hund är något som hunden gillar. Att åstadkomma en bra hunduppfostran via skäll eller bestraffningar tror inte jag på. Beröm och ett bestämt ledarskap från hundförare tror jag är den bästa medicinen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback