freedom



När ni går ut med eran hund vart brukar ni gå? Har ni hunden lös?

Bilden är tagen i Hjärup på ett jätte långt fält och där burkar jag träna inkallning. Det funkar super bra! Det är oftas helt tomt så det passar jätte bra och Molly älskar det! När jag tränar inkallning brukar jag låta hund springa och lukta först och sen använder jag mig utav en vissling eller kom molly. När jag säger kom Molly så gör jag det när hon springer mot mig så in fattar att när jag säger kom molly så ska hon till mig! Med visslingen så visslar jag bara på ett sett och då kommer hon! Det är nog det lättaste för oss! Beröm din hund mycket när den kommer till dig och vill den inte utan kanske busar så släng ut en massa godis på marken så den stannar. Det brukar jag göra när hon är helt överlycklig av att få springa av sig och vill inte hem, funkar jätte bra och så kopplar jag henne när hon har fullt upp med godiset! Man ska ju inte göra detta till en vana för så fattar ju hunden hur den ska komma åt godiset.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback